جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 8:15:19 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:18520
  • زمان انتشار:سه شنبه 7 مرداد 1399-19:10
  • کاربر:
بیرونیت گزارش می‌دهد:

سیستم‌های تصحیح نوار نقاله دستی شرکت ترک استریت به اپراتورها اجازه می‌دهد تا در حالی که نوار نقاله همچنان در حال حرکت است، آن را از طریق چرخ دستی چرخشی تراز و تنظیم کنند. این شرکت همچنین یک ابزار اتوماتیک تولید کرده است که تنظیمات از راه دور یا اتوماتیک را با استفاده از سنسورهای رانش نوار نقاله که موقعیت های تراز نوار نقاله را تشخیص می‌دهند و هرگونه تنظیم لازم در آن را تعیین می‌کنند، انجام می‌دهد. افزایش ایمنی اپراتورها و کاهش اتلاف وقت دو فاکتور مهم این سیستم‌ها می‌باشند که به افزایش بهره‌وری و سودرسانی کمک شایانی می‌کنند.
راه حل شرکت استرالیایی ترک  استریت برای تراز کردن نوار نقاله

به گزارش بیرونیت به نقل از ماینینگ تکنولوژی، صنعت معدن در حال پیشرفت است و نوآوران به طور پیوسته روش‌های جدیدی را برای افزایش ایمنی و بهره‌وری در کل شبکه پیدا می‌کنند. بعضی اوقات این تحولات جدید، پیشرفت‌های مهم فناوری یا معرفی ماشین آلات جدیدتر است. اما اغلب، راه حل‌های به ظاهر ساده می‌توانند تأثیر بزرگی داشته باشند و این صنعت را ایمن‌تر و پربازده‌تر کنند.

ترک استریت (Track Straight)، شرکت استرالیایی تولید کننده سیستم تصحیح نوارنقاله، سیستمی جدید در راستای حل این مشکل طراحی کرده است.

سیستم‌های تصحیح نوار نقاله دستی این شرکت به اپراتورها اجازه می‌دهد تا در حالی که نوار نقاله همچنان در حال حرکت است، آن را از طریق چرخ دستی چرخشی تراز و تنظیم کنند. در حین انجام این تنظیمات، اپراتور ایمن می‌ماند زیرا سیستم به گونه‌ای طراحی شده تا مانع اعمال نیرو از سمت نوار نقاله از طریق چرخ دستی به اپراتور شود. از اضافه بار نیز با استفاده از دستگاه محدود کننده نیروی گشتاوری جلوگیری می‌شود.

طبق گفته راسل نورمن، طراح محصول ترک استریت، گره زدن فریم نوار نقاله گران قیمت با طناب در هر کارخانه‌ی ثابت صنعت معدنی که او کار کرده است، مسئله مهمی بوده است. این فرایندی است که باید به صورت جداگانه و مجزا انجام شود و هر میزان اتلاف وقت برای یک عملیات معدنی می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد.

نورمن توضیح می دهد که این نوآوری امکان نقض ایمنی توسط اپراتورها را از قبیل بستن طناب یا زنجیر به نوار نقاله در حال حرکت را از بین می‌برد. راه حل ما، خطر در حین کار را از بین می‌برد و با گذشت زمان به تغییر رفتارهای ایمنی در جهت بهبود کمک می‌کند. سود اضافی به علت مجبور نشدن به از کار انداختن نوار نقاله به دلیل آن حوادث است، که برابر با صرفه جویی در پول است که با نوار نقاله در حال کار حاصل می‌شود. این‌ها همه روی هم باعث صرفه‌جویی زیادی می‌شوند.

این شرکت همچنین یک ابزار اتوماتیک تولید کرده است که متناسب با فریم‌های از قبل موجود است و روی آن‌ها نصب می‌شود. این سیستم، تنظیمات از راه دور یا اتوماتیک را با استفاده از سنسورهای رانش نوار نقاله که موقعیت های تراز نوار نقاله را تشخیص می‌دهند و هرگونه تنظیم لازم در آن را تعیین می‌کنند، انجام می‌دهد.

نورمن گفته است که ما در هر دو طرح حق ثبت اختراع داریم: واحد اتوماتیک و دستی. واقعاً هیچ سیستم مشابه دیگری در بازار وجود ندارد که همان کارهایی را که این سیستم قادر به انجامشان است، انجام دهد.

سیستم تصحیح و تراز کردن نوار نقاله ترک استریت در بازار نسبتاً جدید است و با وجود مشکلات گسترده مرتبط با شیوه های سنتی، آنها اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

نورمن پیش بینی می‌کند که با وجود یک راه حل موجود که می تواند ضمن ایمن نگه داشتن اپراتورها موجب صرفه جویی در پول مصرف کنندگان شود، طولی نمی‌کشد که هر معدن تغییرات را در این زمینه انجام دهد و به سوی استفاده از این سیستم‌ها گام بردارد.

سیستم نوار نقاله را می‌توان روی قاب‌های موجود پیاده کرد، بنابراین به تغییرات زیرساختی نیازی ندارد. 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین