پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 2:28:47 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| بازار| فارسی|
  • کد مطلب:71132
  • زمان انتشار:پنجشنبه 30 فروردين 1403-21:21
  • کاربر:
با نگاهی به تنش‌های خاورمیانه؛

قیمت طلا در معاملات امروز - پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه - روند افزایشی در پیش گرفت چرا که با وضعیت پر تنش در منطقه خاورمیانه، جذابیت شمش به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری افزایش یافت و فشارهای ناشی از چشم‌انداز افزایش نرخ بهره آمریکا را تحت الشعاع قرار داد.
طلا اوج گرفت

به گزارش بیرونیت به نقل از رویترز، هر اونس طلا امروز پنجشنبه با ۰.۸ درصد افزایش به قیمت ۲ هزار و ۳۷۹ دلار معامله شد این در حالی است که رکورد قیمت طلا روز جمعه هفته گذشته به ۲ هزار و ۴۳۱ دلار در هر اونس رسیده بود. همچنین در بازار آمریکا، قیمت طلا با افزایش ۰.۲ درصدب به ۲ هزار و ۳۹۴ دلار رسیده است.
کلوین وانگ تحلیل‌گر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در این باره عنوان کرد: با توجه به این واقعیت که ما در جبهه ژئوپلیتیک ابهامات زیادی داریم، به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت طلا ادامه دار باشد.

وانگ همچنین تصریح کرد: اگرچه نرخ بهره ایالات متحده برای مدت طولانی‌تری بالا می‌ماند این مساله ممکن است فشاری بر افزایش مداوم طلا بیفزاید و ممکن است در کوتاه مدت، شاهد اندکی تثبیت و عقب نشینی بالقوه قیمت‌ها باشیم.

نرخ بهره بالاتر جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

مقامات فدرال رزرو اکنون در مورد بحث درباره زمان‌بندی کاهش نرخ بهره بیشتر مراقب هستند چرا که جروم پاول رییس فدرال رزرو در جلسه روز سه‌شنبه اعلام کرد ممکن است نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری بالا بماند.

معامله‌گران قراردادهای آتی مرتبط با نرخ سیاستی فدرال رزرو اکنون کمتر از ۵۰ واحد کاهش نرخ را برای سال ۲۰۲۴ قیمت‌گذاری می‌کنند، در حالی که این میزان کاهش پیشتر بر روی شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ تعیین شده بود.

تحلیل‌گران ANZ تاکید می‌کنند: سرمایه‌گذاری در صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه طلا ادامه دارد. سطح ناچیز سرمایه‌گذاری در طلا را باید به عنوان یک محرک بالقوه در نظر گرفت، چرا که دامنه انحلال سنگین را محدود می‌کند و نشان می‌دهد که پتانسیل زیادی برای خرید جدید وجود دارد.

در معاملات امروز پنجشنبه همچنین قیمت نقره با ۱ درصد افزایش به ۲۸.۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش با قیمت ۹۴۰ دلار و پالادیوم با ۰.۹ درصد افزایش به قیمت ۱۰۳۵ دلار در هر اونس در حال معامله هستند.
منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین