دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 9:37:42 PM
بیرونیت بررسی کرد

شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در هشتمین سال فعالیت خود از زمان بهره برداری، توانست ضمن رشد تولید و فروش، رکورد تولید روزانه و ماهانه اش را نیز بشکند.
تولید فولاد سرمد ابرکوه از 450 هزار تن گذشت

به گزارش خبرنگار بیرونیت، این شرکت در قالب سهامی خاص و  در واپسین روزهای سال 1391 به ثبت رسید و حدودا چهار سال بعد در مهر ماه 1395 شروع به بهره برداری کرد. شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه که در حال حاضر جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به شمار می رود، طبق اساسنامه می تواند فعالیت های مربوط به ایجاد کارخانجات معدنی و صنعتی در حوزه  صنعت فولاد را از مرحله استخراج سنگ آهن تا تولید محصولات فولادی قابل عرضه به بازار، انجام دهد.

طبق آنچه در سایت این شرکت آمده، سهامدار اصلی آن چادرملو است که بیش از 51.7 درصد سهم دارد. سهامدار عمده بعدی، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با سهمی حدودا 48 درصدی است. شرکت بین المللی معدنی و صنعتی سی پی جی با سهم 26 صدم درصد، شرکت تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه با سهم یک هزارم درصد، شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات با سهم 9 ده هزارم درصد،  تعاونی مصرف کارگران مجتمع معدنی سنگ آهن چادرملو نیز با سهم دو ده هزارم درصد دیگر سهامداران شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه به شمار می روند.

این شرکت که در حوزه نورد، میلگرد و فولاد فعال است، فعالیت خود را با به کارگیری آخرین سطوح تکنولوژی روز دنیا از شرکت STG  ایتالیا آغاز کرد. میلگردهای این شرکت در قطرهای مختلف از هشت میلیمتر تا 32 میلیمتر تولید می شوند.

یکی از مزیت های شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، موقعیت جغرافیایی واحد فولادسازی در دست احداث این شرکت است. آهن اسفنجی و خوراک کارخانه فولادسازی این شرکت از چادرملو تامین می شود که هم از کیفیت مناسبی برخوردار است و هم مزیت لجستیکی دارد. نزدیکی به چادرملو می تواند در رقابتی کردن قیمت فولاد تولیدی، تاثیر مهمی داشته باشد، زیرا در هزینه حمل خوراک کارخانه فولاد، صرف جویی می شود.

همچنین دسترسی در آینده ای نه چندان دور به خط آهن سراسری در دست احداث یزد- اقلید- شیراز نیز با توجه به صرفه اقتصادی ناوگان حمل و نقل ریلی، می تواند پروسه تامین خوراک و توزیع محصولات این شرکت را کاهش دهد.

اما طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، این شرکت توانسته فروش و تولید خود را در سال گذشته بالا ببرد. بر این اساس، تولید شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در سال 1402 به 475 هزار و 590 تن رسیده است. با توجه به تولید 420 هزار و 430 تنی این شرکت در سال 1401، تولید آن 13 درصد بالا رفته است.

شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در حوزه فروش نیز سال بهتری را نسبت به 1401 داشته است. این شرکت در سال 1401 حدود 76 هزار میلیارد ریال فروش داشته، حال آنکه فروش آن در سال گذشته به 108 هزار میلیارد ریال رسیده است. بنابراین شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با رشد بالغ بر 42 درصدی فروش مواجه شده است.

این شرکت همچنین توانسته با تولید سال گذشته خود، ظرفیت اسمی 450 هزار تنی اش را تحقق ببخشد. ثبت رکورد تولید روزانه به میزان دو هزار و 138 تن و رکورد ماهانه 47 هزار و 623 تنی، دیگر دستاوردهای شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه به شمار می روند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین