شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 5:38:25 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:70894
  • زمان انتشار:شنبه 26 اسفند 1402-13:30
  • کاربر:

آخرین نشست شورای معدن بهشت معادن ایران طی سال جاری در حالی برگزار شد که مدیران کرمان ضمن گلایه از وضعیت ناطرازی برق و تاثیر آن بر تولید، می‌گویند بازگشت سهم حقوق دولتی این بخش در بودجه سال آینده بهتر خواهد شد.
امیدهای معدنی کرمان به سال ۴۰۳ و ادامه فغان تولید از ناترازی برق

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به عنوان دبیر این شورا در استان با بیان اینکه ناطرازی برق در استان و کشور همچنان وجود دارد گفت: کمبود برق به صورت عمده مشمول واحدهای تولیدی می شود و این موضوع تولید ما را دچار چالش کرده است.

مهدی حسینی نژاد روز شنبه در هفتمین نشست شورای معادن استان کرمان با اشاره به چهار دستور کار این شورا افزود: در این نشست مقرر شد از ظرفیت معادن استان برای احداث نیروگاه ها کمک شود تا این نیروگاه ها با شرایط آسان‌تر در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این شورا تلاش دارد برای سال آینده هدفمند پیش برود و ظرفیت های معادن استان کرمان را در راستای توسعه پایدار به کار گیرد اظهارداشت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و در این زمینه ضوابط و مقرراتی که بتواند به توسعه استان کمک کند، در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد که بخشی از آنها با پیگیری نمایندگان مجلس عملیاتی شده و منتظر ابلاغ آنها هستیم که این مصوبات را در نخستین نشست شورای معادن استان در سال ۱۴۰۳ پیگیری می کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: بخشی از اختیارات شورای معادن در نشست های استانی این شورا پیگیری می شود و از این ظرفیت ها برای رفع مشکلات استان استفاده می کنیم؛ امروز نیز چهار دستور کار داشتیم که یکی از آنها برای پروژه عام المنفعه راهسازی بود که عموم مردم از آن بهره مند می شوند و دستور کار بعد نیز رفع مشکل ناطرازی برق بود.

وی گفت: در خصوص برخی زیرساخت های حوزه تامین امنیت با کمک معادن از محل ماده ۸۳ قانون برنامه هفتم توسعه به زیرساخت های امنیتی استان کمک می دهیم و در این زمینه به استقرار پاسگاه ها و همچنین در حوزه مباحث اجتماعی نیز به تامین زیرساخت ها برای اماکن حضور زائران خارجی اربعین کمک داده می شود.

حسینی نژاد عنوان کرد: امسال نیز مشابه سال های گذشته برگشت خوبی از سهم معادن به استان کرمان نداشتیم اما در بودجه سال آینده به شکلی دیده شده که بتواند ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب استان برگردد.

قدردانی استاندار کرمان از تصمیم های شورای معادن

این در حالی بود که محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست با قدردانی از دبیرخانه شورای معادن در جنوب و شمال استان کرمان و نمایندگان مجلس گفت: بخشی از تلاش های اقتصادی انجام گرفته در یک سال گذشته، حاصل تصمیم های جلسات شورای معادن است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برنامه هفتم توسعه مراحل نهایی خود را طی می کند، بخش هایی از این قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شود و مابقی آن نهایی شده است.

مسلم مروجی فرد مدیرکل صمت جنوب کرمان نیز در این نشست در پاسخ به نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت پل اسفندقه توسط ایمیدرو در مراحل پایانی قرار دارد اما برق ساردوییه طی مزایده ای مجدد و در ساختاری جدید پیگیری می شود.

گفتنی است، هفتمین نشست شورای معادن استان کرمان در سال جاری به ریاست استاندار کرمان و حضور سایر اعضا در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین