شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 4:21:41 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:55213
  • زمان انتشار:جمعه 7 بهمن 1401-19:32
  • کاربر:
درخواست اتحادیه اروپا از بانک‌های اروپایی؛

تیری برتون کمیسر اتحادیه اروپا در هفته جاری از سرمایه‌داران اروپایی خواست تا بودجه بیشتری را برای تامین کنندگان مواد معدنی مورد نیاز برای انتقال انرژی فراهم کنند چرا که اتحادیه اروپا طرح صنعتی معامله سبز خود را آماده می‌کند.
بر روی مواد معدنی حیاتی بیشتر سرمایه‌گذاری کنید

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، اتحادیه اروپا قرار است قانون مواد خام حیاتی را در هشتم مارس رونمایی کند تا تامین مواد خام حیاتی اتحادیه اروپا از جمله لیتیوم، کبالت، نیکل، منگنز و گرافیت مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی را تضمین کند.

برتون دو موضوع عمده را در این میان برجسته کرد. اولین مورد، اتکای بیش از حد به کشورهایی مانند چین به عنوان تولیدکننده اصلی چین موادی مانند منیزیوم مورد استفاده در لوازم الکترونیکی، اتومبیل و ماشین آلات است. دومین مورد نیز به افزایش «فوق العاده» مورد انتظار در تقاضا برمی‌گردد.

وابستگی اتحادیه اروپا به واردات فلزات و امنیت عرضه توسط صنایع انرژی‌بر تقویت شده و به همین دلیل افزایش هزینه‌های برق پس از حمله روسیه به اوکراین منجر به تلاش برای انتقال تولید به خارج از بلوک اروپا شده است.

روسیه از لحاظ تاریخی تامین کننده اصلی آلومینیوم، نیکل، مس، کبالت و پالادیوم اروپا بوده است.

برتون در میزگردی از بانک‌های اروپایی از جمله سوسیته ژنرال، دویچه بانک و گروه سانتاندر بر اساس متنی از اظهارات خود که روز چهارشنبه رویترز منتشر کرد، عنوان کرد: از شما می‌خواهم در عملیات‌های زنجیره ارزش مواد خام حیاتی سرمایه‌گذاری کنید.

اورسولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا نیز هفته گذشته عنوان کرد: اتحادیه اروپا در حال ارائه یک صندوق حاکمیت اروپا برای جلوگیری از انتقال شرکت‌ها به ایالات متحده است.

برتون تصریح کرد: اتحادیه اروپا امیدوار است که اوکراین و همچنین سایر کشورها را در ساخت بخش باتری خود بیش از پیش مدنظر قرار دهد.

وی در پایان عنوان کرد: ما فقط نمی‌توانیم در اروپا سرمایه‌گذاری کنیم. به همین دلیل است که با کانادا، اوکراین، نامیبیا و قزاقستان در زمینه مواد خام حیاتی مشارکت استراتژیک و پیشروی در مشارکت با کشورهای دیگر صحبت‌هایی را آغاز کرده‌ایم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین