جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:01:43 PM
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت خبر داد

سیف‌الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، در مورد تدابیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قطع احتمالی برق و گاز صنایع در زمستان گفت: در خصوص قطع گاز واحدهای سیمانی تا جایی که ممکن بوده است مخازن آن‌ها را پر کرده‌ایم. به علاوه جلساتی با وزارت نفت داشته‌ایم تا بتوانیم مشکلات آن‌ها را تا حدی حل کنیم.
عرضه تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا

به گزارش بیرونیت، سیف‌الله امیری گفت: در خصوص شرکت‌های فولادی جلسات متعددی را با شرکت ملی گاز و وزارت نفت برگزار کرده‌ایم. آن‌ها برنامه‌ای برای کاهش مصرف گاز و برق واحدها در زمستان ارائه داده‌اند اما به دلیل عدم امکان پذیرش آن، ما با مسئولین ذ‌یربط نامه‌نگاری کرده‌ایم و این برنامه اولیه را نپذیرفتیم و لذا مذاکراتمان همچنان ادامه دارد.

وزیر صمت پیگیر مشکل تامین گاز صنعت فولاد

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: وزیر صمت شخصاً پیگیر مشکل محدودیت مصرف گاز در زمستان هستند. ما از طریق آقای دکتر نیازی، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، جلساتی را با شرکت ملی گاز و وزارت نفت برگزار کرده‌ایم و پیگیر این موضوع هستیم تا کمترین خسارت برای واحدهای فولادی به وجود بیاید.

بررسی مشکلات واحدهای ذوب القایی

سیف‌الله امیری در خصوص نتیجه جلسه هم‌اندیشی با واحدهای ذوب القایی نیز گفت: واحدهای ذوب القایی از روز نخست که فعالیت خود را آغاز کردند، از قراضه برای تولید استفاده می‌کردند لیکن با توجه به شرایط قیمتی و وضعیت خاصی که برای قراضه به وجود آمد، این واحدها مجبور شدند به استفاده از آهن اسفنجی روی آورند.

امیری ادامه داد: قرار بر این است که کل آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه شود تا این واحدها  بتوانند آهن اسفنجی را از بورس کالا خریداری کنند. با این حرکت، مشکل واحدهای تولیدی ما کمتر خواهد شد زیرا با افزایش عرضه در بورس کالا قطعا قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و به تعادل می‌رسد. ضمن آنکه تولیدکنندگان می‌توانند به راحتی کالای خود را تهیه کنند.

عرضه تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در خصوص شیوه‌نامه‌های تنظیم بازار گفت: با دستورالعملی که جدیداً ارائه شده است، تقریباً تمام شیوه‌نامه‌های موجود کنار می‌رود و دستورالعمل جدید جایگزین آن‌ها می‌شود. ماحصل این دستورالعمل آن است که کلیه کالاها و محصولات زنجیره فولاد بایستی در بورس کالا عرضه شوند و هیچ کالایی خارج از بورس نباید فروخته شود و دولت و وزارتخانه نیز در قیمت گذاری هیچ مداخله‌ای نخواهند داشت.

امیری خاطرنشان کرد: در الگوی جدید، با دسته بندی محصولات به محصولات دارای مازاد و دارای کسری، شرایط صادرات برای هر محصول مشخص می شود و دیگر نیازی به صدور مجوزهای صادرات و تیک های صادراتی وجود ندارد و شرکت ها می توانند محصولاتی که در بورس کالا عرضه کرده اند اما معامله نشده است را به طور مستقیم صادر کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین