شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 1:43:41 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:30396
  • زمان انتشار:سه شنبه 27 مهر 1400-15:6
  • کاربر:
در نشست تخصصی اینوماین ۳ مطرح شد:

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس خواستار حمایت دولت از بخش خصوصی با اتخاذ سیاست های بلندمدت شد.
بخش خصوصی می تواند مشاور کامل دولت در شناخت چالش ها باشد

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد حسین بصیری در نشست «اهمیت سیاستگذاری راهبردی دولت در تکمیل زنجیره ارزش معدنکاری: با نگاهی خاص به تجارت بین الملل و انتقال تکنولوژی» سومین جشنواره اینوماین با بیان این مطلب گفت: دولت با افزایش ارتباط با بخش خصوصی، از این بخش به عنوان مشاور خود برای شناخت کامل مشکلات و چالش های پیش روی صنعت استفاده کند.
وی افزود: با فراهم ساختن بستر لازم، بخش خصوصی می تواند اقدام به صادرات محصول، واردات مواد اولیه و انتقال فناوری کند.

فرآوری سدهای باطله، به جای واردات سنگ آهن

کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بین المللی بازار سنگ آهن و فولاد در این نشست گفت: در صورت رفع تحریم ها، صادرات محصولات معدنی ایران افزایش زیادی خواهد یافت و جذب سرمایه گذاری خارجی نیز در کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: به جای واردات سنگ آهن، می توان با فرآوری سدهای باطله، نیاز کشور را تامین کرد.

ضرورت نقش مناسب در زنجیره جهانی ارزش

پانته‌آ گرامی شعار، مدیرعامل شرکت مشترک ایران و گینه در این نشست گفت: ذخایر مواد معدنی در دنیا رو به کاهش است و ما باید بتوانیم با دسترسی به ذخایر کشورهای معدود باقی مانده، در زنجیره جهانی ارزش، نقش مناسبی ایفا کنیم.

وی ادامه داد: اکنون شرکت های بزرگ صنایع معدنی به دلیل تمرکز زیاد بر تولید، از نظر فناوری و روش های نوین آزمایشگاهی و فرآوری عقب هستند. کشور ما نیز دچار این مساله هست و برای آسیب ندیدن باید با کمک استارتاپ ها و ایجاد ارتباط با خارجی ها، نیاز های پیش رو را تامین کنیم.

بورسیه پژوهشگران از سوی اتاق بازرگانی

ابراهیم جمیلی، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ضرورت توجه دولت به سیاست های حمایت از ایده های ارزش آفرین و ترغیب جوانان به این حوزه گفت: سیاست های راهبردی دولت برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی با باور به بخش خصوصی می تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: اکنون شرکت های دانش بنیان در کشور فراوان است که نیاز به شناسایی و معرفی به جامعه معدنی دارند و برای توسعه، باید از آنها حمایت صورت گیرد.

جمیلی تصریح کرد: برای رفع مشکلات صنعت همچون واردات فناوری، صادرات، اکتشاف و غیره، از ایرانیان مقیم خارج به عنوان سرمایه های کشور استفاده شود.

وی افزود: از طرح های پژوهشی حمایت می کنیم و افرادی را که مایل به فعالیت های پژوهشی در حوزه معدن و صنایع معدنی هستند، بورسیه می کنیم.

سومین جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین ۳) روز دوشنبه ۲۶ مهر با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد و تا ۲۸ مهر ادامه دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین