جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 11:54:55 AM
رییس خانه معدن فارس در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

رییس خانه معدن فارس با تاکید بر نقش این تشکل در بهبود زیرساخت‌های معادن، عنوان کرد: احیای معادن کوچک مقیاس با راهبری ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید و سازمان صمت استان از جمله برنامه‌های درحالی پیگیری خانه معدن استان است.
خانه معدن سخنگوی بهره‌برداران معدنی فارس است
رییس خانه معدن فارس در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد: 
حسین شرافت در گفت‌وگو با «بیرونیت» با بیان مطلب فوق اظهار کرد: خانه معدن فارس در راستای اساسنامه خانه معدن ایران و ثبت تشکل های صنفی در اتاق بازرگانی در حدود ۶ سال قبل تشکیل شد که به زودی انتخابات دوره سوم آن انجام خواهد شد. خانه معدن فارس ۴۰ نفر عضو فعال دارد، اما وظیفه صنفی اخلاقی ما این است که تمام فعالان بخش معدن که عضو خانه معدن نیستند، هم به نوعی بتوانند مشکلات خود را با ما در میان بگذارند در واقع خانه معدن سخنگوی اعضای صنف است.
او با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص معادن استان فارس بیان کرد: در جلسات متعددی که برگزار می‌شود، موضوعاتی درباره معادن کوچک در کارگروه قابل مطرح است که در صدد هستیم به آنها رسیدگی کنیم. جای خوشحالی دارد که امروز خانه معدن در تصمیمات مهم دولتی می‌تواند رای داشته باشد و نگاه کارشناسی خود را مطرح کند. 
شرافت با تاکید بر نقش خانه معدن در تقویت زیرساخت‌های معادن ادامه داد: توسعه کسب و کار در بخش معدن نیاز به زیرساخت دارد، بنابراین بسیاری از دستگاه‌های اجرایی باید در توسعه کسب و کار معادن دخیل باشند چرا که تشکل صنفی به تنهایی نمی تواند به همه مشکلات رسیدگی کند. متاسفانه بسیاری از معادن در نقاطی قرار دارند که از زیرساخت‌های لازم دور هستند و در جلسات با دستگاه‌های دولتی و خواسته‌های آنها را از مسوولان مطالبه می‌کنیم به عنوان مثال معادن سنگ آهن شمال فارس از جمله معادنی هستند که گام‌های خوبی برای توسعه فعالیت آنها برداشته شده است. بنابراین باید زیرساخت های  لازم برای فعالیت معادن فراهم شود.
 رئیس خانه معدن فارس با اشاره به مشکلات بهره برداران استان بیان کرد: عمده مشکل مطرح شده در حوزه منابع طبیعی ، محیط زیست و راه و شهرسازی است که بیشتر آنها به دلیل قوانین دستگاه های مختلف مطرح شده است که در تضاد با یکدیگر هستند و ما به عنوان خانه معدن پیگیر رفع این معضلات هستیم. 
رئیس خانه معدن فارس در پایان گفت: عمده معادن در این استان مربوط به بخش خصوصی هستند و در همین راستا ما از طریق تماس‌های تلفنی، سایت و کانال با همه اعضا در ارتباط و تماس هستیم تا مشکلات خود را مطرح کنند.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین