جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 10:41:49 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:19608
  • زمان انتشار:يکشنبه 19 مرداد 1399-11:47
  • کاربر:
بیرونیت گزارش می‌دهد:

محققان دانشگاه مینه سوتا در آمریکا، سولفید آهن را که همچنین به عنوان طلای احمق‌ها یا پیریت شناخته می‌شود، به صورت الکتریکی به یک ماده مغناطیسی تبدیل کرده‌اند.
مغناطیسی شدن طلای احمق‌ها توسط دانشمندان

به گزارش بیرونیت به نقل از ماینینگ، محققان دانشگاه مینه سوتا در آمریکا، سولفید آهن را که همچنین به عنوان طلای احمق‌ها یا پیریت شناخته می‌شود، به صورت الکتریکی به یک ماده مغناطیسی تبدیل کرده‌اند.

دانشمندان در مقاله‌ای که در مجله ساینس ادونسز (Science Advances) منتشر شده است، توضیح می‌دهند که این اولین بار است یک ماده کاملاً غیر مغناطیسی به ماده مغناطیسی تبدیل می‌شود.

از نظر آنها، این می‌تواند اولین قدم برای ایجاد مواد مغناطیسی جدید با ارزش برای دستگاه‌های حافظه کامپیوتر که دارای انرژی با بهره‌وری بیشتر هستند، باشد.

برای بیش از یک دهه، این تیم مشغول مطالعه سولفید آهن بوده است تا موانع اساسی حرکت به سوی سلول‌های خورشیدی ارزان و غیر سمی را بشناسد.

در همان زمان، آنها در زمینه ظهور یونیک مغناطیسی مشغول به کار بودند که در آن سعی داشتند از ولتاژهای الکتریکی برای کنترل خواص مغناطیسی مواد برای کاربردهای بالقوه در دستگاه‌های ذخیره داده مغناطیسی استفاده کنند.

کریس لیتون، رهبر این تیم تحقیقاتی، در مصاحبه‌ای گفته است: "زمانی ما فهمیدیم که باید جهت این دو تحقیق را با هم ادغام کنیم و به آن‌ها بپردازیم."

لیتون و همکارانش با استفاده از تکنیکی بنام گیت الکترولیت، سولفید آهن غیر مغناطیسی را در دستگاهی در تماس با یک محلول یونی یا الکترولیت قرار می‌دهند.

آنها سپس ولتاژی به اندازه یک ۱ ولت اعمال کردند. مولکولهای با بار مثبت را به سمت رابط بین الکترولیت و سولفید آهن منتقل کردند و خاصیت مغناطیسی را القا کردند.

آنها توانستند ولتاژ را قطع کرده و مواد را به حالت غیر مغناطیسی برگردانند. به این معنی که می توانند خاصیت مغناطیسی را قطع  یا وصل کنند.

لیتون گفته است: "با اعمال ولتاژ، ما در اصل الکترون ها را درون مواد می‌ریزیم. معلوم شد که اگر غلظت الکترون ها به اندازه کافی زیاد شود، این ماده می‌خواهد به طور خودجوش فرومغناطیسی شود، که ما توانستیم با تئوری درک کنیم. این پتانسیل زیادی دارد. پس از انجام این کار با سولفید آهن، حدس می‌زنیم که بتوانیم آن را با سایر مواد نیز انجام دهیم."

علاوه بر این آزمایشات، دانشمندان می‌خواهند کاربردهای بالقوه را در دستگاه‌های واقعی نشان دهند و تحقیقات را در دماهای بالاتر تکرار کنند، که داده‌های اولیه تیم می‌گوید این امر ممکن است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین