چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 شمسی /4/24/2024 11:13:45 PM
بهروز برنا:

بهروز برنا در خصوص آزادسازی و واگذاری ۳۰ محدوده اکتشافی که در دستور که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار گرفته، مطرح کرد: اولویت در واگذاری باید با واحدهای خصوصی توانمند باشد.
در واگذاری محدوده‌ها اولویت با واحدهای خصوصی توانمند است
معاون پیشین اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور  در گفت‌وگو با بیرونیت درخصوص آزادسازی و واگذاری محدوده‌های اکتشافی به بخش خصوصی اظهار کرد: وظیفه ذاتی سازمان زمین شناسی تکمیل اطلاعات پایه در کشور و معرفی آنها به بخش های خصوصی است. چون اکتشاف ذاتا امری پرریسک است و انجام آن بر عهده دولت هاست. به طور معمول بخش های خصوصی امور شناسایی و اکتشاف را شروع نمی کنند، چون هزینه های کار سرسام آور است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. 
وی ادامه داد: حال اگر قرار است سازمان زمین شناسی ادامه اکتشاف محدوده ای را به بخش خصوصی واگذار کند، به نظر من ما باید دقت شود محدوده به آن دسته از فعالان بخش خصوصی تعلق گیرد که بنیه مالی و فنی قوی تری نسبت به سایرین دارند و همچنین مجموعه هایی در در اولویت قرار گیرند که برای پیشبرد کار به این مواد نیاز دارند و در صورت دسترسی به ذخایر می توانند تولید را ارتقا دهند و یک واحد صنعتی را پویا و فعال نگه دارند و از نظر تامین مواد اولیه مضیقه کمتری داشته باشند. 
مدیر پیشین امور اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی خاطرنشان کرد: چنین عملکردی کارآفرینان بخش خصوصی را دلخوش به حمایت سازمان های دولتی می کند و باعث می شود سرمایه ها به سمت معدن جذب شود. 
برنا همچنین گفت: در شرایطی که بودجه سازمان زمین شناسی محدود است، این واگذاری ها می تواند منبع درآمد خوبی برای سازمان باشد تا ابعاد کار خود را توسعه دهد. 


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین