شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 5:19:14 AM
مجری طرح تدوین تاریخ شفاهی معادن و صنایع معدنی ایران خبر داد:

مجری طرح تدوین تاریخ شفاهی معادن و صنایع معدنی ایران از رونمایی "روایت‌نامه" به عنوان خدمتی جدید از گروه رسانه‌ای بیرونیت خبر داد.
رونمایی مجازی از روایت‌نامه با حضور مسئولان معدنی کشور
رویا آشتیانی در گفت‌وگو با بیرونیت با بیان این مطلب افزود: به زودی از پایگاه خبری روایت‌نامه، به عنوان رسانه تخصصی تاریخ شفاهی اقتصاد ایران با حضور سیاستگذاران و تصمیم‌سازان اقتصاد ایران رونمایی به‌صورت مجازی خواهد شد. 
او گفت: تیم بیرونیت بیش از ۱۲ سال است که بر روی تاریخ شفاهی اقتصاد ایران به طور تخصصی متمرکز شده و قصد دارد با مستندسازی خاطرات تصمیم‌سازان اقتصاد کشور، اقدامات آنان را در توسعه اقتصادی به صورت کتاب، صوت و تصویر تدوین کند.
 
آشتیانی تصریح کرد: در ۴۱ سالی که از انقلاب گذشته اقدامات بی‌نظیری در اقتصاد شکل گرفته و بنگاه‌های بزرگی به‌وجود آمده‌اند که مستندسازی نشده که این اقدام قرار است از سوی روایت‌نامه صورت گیرد.
او گفت: مدیران کشور در ۴ دهه گذشته سعی و خطاهای زیادی کرده‌اند که بازگویی آن می‌تواند نقشه راهی برای مدیران جوان کشور باشد.
آشتیانی افزود: امسال کارهای بزرگی در تدوین تاریخ شفاهی اقتصاد ایران صورت خواهد گرفت که درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.
او گفت: روایت‌نامه خدمتی جدید از گروه رسانه ای بیرونیت است و از آنجایی که جمع آوری وقایع زندگی و تجربیات نام آوران و پیشکسوتان عرصه اقتصاد این مرز بوم می تواند به بهترین شکل یک دوره از تاریخ صنعت ایران را  عریان کند، بر آن شدیم تا با ایجاد یک حافظه تاریخی به تدوین روایت نامه بپردازیم.
آشتیانی افزود: "روایت‌نامه" با تکیه بر خاطرات و حوادث پررنگ زندگی افرادی که در اقتصاد و صنعت این مرز و بوم موثر بوده اند، یک روایت خواندنی را تدوین خواهد کرد.
او گفت: "روایت‌نامه" راوی صداهای خاموش و فعالیت های درخشانی می‌شود که در دوران چهل ساله بعد از انقلاب اسلامی هرگز شنیده نشده است.
او همچنین افزود: مهم ترین هدف روایت نامه ورود افراد نام آور در تاریخ اقتصاد،صنعت و معدن ایران است و تبدیل این اطلاعات به یک دانش اجتماعی شاید نقطه روشنی باشد که نسل بعد به خوبی از آن بهره ببرند.
آشتیانی تصریح کرد: "روایت‌نامه" در تلاش است که مخاطبان این مطالب و روایات فقط فعالان در حوزه اقتصاد و صنعت نباشند بلکه برای عموم مردم هم خواندنی و آموزنده باشد.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین